20 april 2008

Idag ringde familj 1 mig. Det verkar vara en väldigt trevlig familj, mamman var underbart rolig att prata med och hon hade väldigt många ordspråk och skämt i sina meningar på den korta halvtimmen vi pratade. Nåväl, lite mer om familj 1.

De bor på ett "berg" i ett väldigt grönt landskap utanför London. Barnen går i skolan ca 1 mil (engelsk) därifrån. Hon är akutläkare. Pappan spelar i kyrkan på söndagar. De har en bil som bara står till Au-Pairens förfogande (och de var vana att vi svenskar hade problem med vänstertrafik, lite skråmor på bilen och så där), ett telefonabonemang där man ringer gratis till alla hemnummer i hela Europa (!) och bredband i alla rum. Mammans bästa kompis bor väldigt nära och har tydligen också svensk au-pair (vilka brukade bli bra kompisar). Mamman och hennes vänner brukade ordna middag för alla au-pairer i området när skolan startar till hösten.

Oscar, mamma och pappa m.fl. fick komma och bo hos dem. Det fanns en stor skola en mil därifrån med engelska lektioner. Nära till London, tydligen mycket grönområden runt deras grannskap. Säkert något jag glömt nu. Men ändå, visst verkar det bra?

Nu väntar jag bara på att familj 2 ska ringa mig. På något dumt sätt hoppas jag att de inte är lika bra. Då blir det inte så svårt att välja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0