27 augusti 2008

Min första dag i England har varit kaotisk. Så kaotisk att Oscar som sa innan jag åkte att jag skulle göra någon skada på deras bil sa "nu slipper du säkert förstöra deras bil".

Nu till vad som hände. Jag träffade aldrig James and Jessica igår för de hade redan somnat när jag kom. Så imorse klev jag upp vid halv nio, tänkte ta en snabbdusch innan jag träffade barnen. Det första som händer är att jag vrider på en av kranarna i duschen, den lossnar och det börjar spruta vatten. Jag får inte tillbaka den, blir tvungen att ropa på Rebecca (som jag inte hunnit säga god morgon till) och hon får inte heller tillbaka den. Vi tvingas stänga av vattnet i hela huset i två timmar innan rörmockaren kommer. Det visar sig att han inte har rätt del som gått sönder, men han fixar det så vi i alla fall kan ha vattnet på utan att det sprutar i duschen. I eftermiddag har Rebecca beställt en ny del, så på några dagar kommer vi bara att kunna bada och inte duscha. För informationens skull, så ni förstår vad bada betyder så är det badkar utan slang, bara med tapp. Så det är inte alls lätt att tvätta håret. Det bli knappast rent.

Bra start, eller inte.. Som tur var tog Rebecca det väldigt bra.

Efter lunch åkte vi och handlade. Ett äventyr i sig. Allt är så olikt Sverige. Jag köpte i alla fall pastasås, fetaost, digestivekex, mozzarellaost och bananer. Eller jag valde och Rebecca betalade.

Ikväll ska vi äta någon konstig korv som inte liknar svensk korv (de har ingen korv som liknar svensk korv överhuvudaget) och någon slags potatis.

Bedtime for James and Jessica. Och jag ska lära mig deras rutiner. Så time to go.

Hörde att det regnar hemma, men inte här. Så ironiskt!


Kommentarer
Postat av: Kamilla

Jag tror att grejen med korv där är att korven där innehåller nyttigare grejer. När Jeni gjorde köttbullar gick hon till slaktaren och köpte korv som hon gröpte ur innehållet ur och förvandlade till bollar...för den korven var minsann gjord av riktigt kött och inte av gris.

2008-08-27 @ 20:21:34
Postat av: Sofia

Nu har jag ätit dem, och de var faktiskt goda. Smakar inte korv (eller svensk korv i alla fall). Håller med dig om att det måste vara mer kött i dem.



2008-08-27 @ 22:46:53
Postat av: Tor

Du är ironisk! Hur länge stannar du i England? med tanke på stundande reseplaner... Ha det bra! kramar

2008-08-28 @ 21:17:48
Postat av: Sofia

Haha ;) Du vet väl hur länge jag stannar i England? Jag kommer hem över jul, och sen stannar jag till slutet på mars början på april. Kom så snart du kan! Förlåt att jag inte svarade på msn, min dator var på, men några andra au-pairer var här på middag.. Du kan sms:a mig om du vill, jag har mitt svenska nummer än så länge. Ha det bra i Sverige och Övik som jag nyss läste på allehandas hemsida har vattenbrist. Kram!!

2008-08-28 @ 23:35:22
Postat av: Sofia

Det blev fel Tor, jag åker hem i slutet på februari början på mars, inte april..

2008-08-28 @ 23:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0