28 augusti 2008

Igår kväll körde jag bil på fel sida av vägen! Eller på rätt sida i England. It is quite hard. Det är läskigt att veta att man inte har någon som helst kontroll på vänster sida av bilen. Och i England parkerar de lite var som helst.. Eller de parkerar i alla fall utan att tänka på båda sidor av vägen så knappt en bil kan komma förbi. Igår när jag körde var det mörkt ute, jag hade ingen aning om var vi var, jag körde på "fel sida" av vägen och jag känner inte bilen. Det är fem anledningar till varför jag borde köra sakta. Ian satt och tjatade på mig att jag skulle köra snabbare, för in England håller man tydligen 40 miles per hour (ca 70-80 km/h) och 30 miles per hour (ca 50 km/h) minst. Absolut inte saktare, då blir tydligen de bakomvarande arga...

So it was a bit tricky to drive when Ian told me to drive faster all the time. Och när vi kom in till rondeller som var väldigt små så sa han "kör kör, växla inte ner, det kommer ändå NÄSTAN aldrig någon från de andra vägarna". Spännande, tänk om det skulle göra det.. Han borde vara glad att jag ville ta det försiktigt.

Idag har jag lekt med barnen mitt på dagen, lite mer än tre timmar. Vi spelade spel, läste böcker och la puzzel. De är väldigt "galna" , speciellt James. Han testar mig en hel del.

Ikväll var tre svenska au-pairer och en tysk au-pair här på middag. Det var grymt roligt att träffa och lära känna några utanför familjen. Imorgon kväll ska vi på någon pub i London, och på lördg blir det sighseeing in London på dagen, barnkalas på eftermiddagen och sedan ska vi au-pairer ut på någon pub här i närheten på kvällen. En fullspäckad helg!

Kommentarer
Postat av: Zabina Lundstedt

Äg London! ;)

2008-08-30 @ 14:32:53
URL: http://zabinalundstedt.webs.com
Postat av: Zabina Lundstedt

This is your world. You´re here. You matter. The world is waiting!

2008-08-30 @ 14:34:15
URL: http://zabinalundstedt.webs.com
Postat av: sockerkakan

det kommer gå galant för dig! jag tror på dig! ta det bara lugnt på vägarna tills du vant dig att köra på fel sätt :)

2008-08-31 @ 14:32:32
Postat av: Sofia

Tack kusin vitamin ;)

2008-08-31 @ 18:32:04
Postat av: Sofia

Haha, jag ska försöka ;) När åker du till Ibiza?

2008-08-31 @ 18:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0