30 januari 2008

Tiden går snabbt när man har roligt. Jag var ute i tre skolor idag. Varav en skola - sista klassen, sa till mig "kan inte du stanna här, kan inte du vara med oss idag, kan inte vi få följa med dig" "Vi skyndar oss till nästa skola du ska till, så vi får lyssna på dig igen". Super söta nioåringar! :)

Imorgon ska jag ut till två skolor, på tisdag en och sedan väntar jag på svar från den sista.

Visste ni förresten att..
- Det tar 350 år för en schampooflaska att brytas ner i naturen.
- Det tar 450 år för en aluminiumburk att brytas ner i naturen.
- Glas försvinner aldrig i naturen!
- Man kan återvinna glas hur många gånger som helst.
- Av alla värmeljus som vi förbukar på ett år i Sverige (metallen runt dem) skulle vi kunna göra 18 750 cyklar.
- Om vi sparade kapsyler i ett år skulle det räcka till 2000 nya bilar.

Det ni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0