10 juli 2008

Det här har hänt:

Jobbat, jobbat och jobbat lite till. Jag jobbar efter en ordinarie anställds schema på 100 procent. Ledig varje tisdag och söndag. Det tar på.

Igår fyllde jag 19 år.

Om en månad och två veckor åker jag till England och familjen Macfarlane. Pappa Ian är från Skottland och hans föräldrar bor fortfarande i Glasgow. Förhoppningsvis har han tappat en del av sin dialekt då han är advokat i London. Pernillas nu för tiden sambo (grattis ;)) Daniel är engelsman. Han trodde det mesta av dialekten skulle försvunnit. Jag litar på honom. Daniel förklarade också igår när jag träffade honom hur man kör bil i England. Ingen högerregel, ingen vänsterregel. Det är bara att gasa och köra. Spännande! Jag fick lite mer tips också, fast de gjorde mig nästan bara ännu mer förvirrad ;)

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Jag tycker att du ska försöka undvika att köra bil i England. =)

2008-07-10 @ 21:06:21
Postat av: Pernilla

Du klarar det galant! Du är mycket bättre än många på att anpassa dig till nya saker. Jag blev också väldigt förvirrad av allt Daniel sa, så glöm hälften. Du kan ju alltid höra av dig om du behöver hjälp. Vi finns ju alltid här!

2008-07-10 @ 21:20:10
Postat av: Sofia

Men det går inte, det är ju en av mina arbetsuppgifter ;)

2008-07-11 @ 20:33:38
Postat av: Sofia

Du kan räkna med att jag gör det ;)

2008-07-11 @ 20:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0