13 september 2008

Klockan är fem i elva engelsk tid, alltså fem i tolv svensk tid. Jag och Anna-Maria har precis lagat mat och ätit glass till efterrätt. Vi lagade köttfärssås och spagetti. Köttfärssåsen smakade inte alls som svensk köttfärssås, trots alla kryddor smakade den fortfarande bara kött. Trist.

Jag och My lagade mat för någon dag sedan. Vi tänkte vara kreativa och göra våra egna hamburgare. Den enda färsen My hade hemma var lamm, så vi testade. Usch vad det smakade äckligt, det luktade vidrigt och ja, det gick helt enkelt inte att äta.

Sammanfattningsvis inget slår svenskt nötkött!

Jag har jobbat idag. När barnen hade åkt till mormor och morfar skulle jag städa huset. Det brukar vara kul att städa för att man ser hur rent det blir, men denna dammsugare var totalt värdelös. Har man heltäckningsmattor så borde man ju ha en dammsugare som klarar av heltäckningsmattor. Våra dammsugare hemma i Sverige är mycket bättre, och där finns det ju inte ens heltäckningsmattor!

Jag ska sova hos Anna-Maria inatt, för mina au-pair föräldrar är borta på bröllop och barnen är som jag nämnde hos mormor och morfar. Det är tråkigt att vara hemma själv. Vi hoppas på bra väder imorgon (lycka till, vi är i England), då ska Anna-Maria och jag ha picknick. Sedan ska vi hem till My och laga svenska pannkakor.

Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Hej!

Vad kul att läsa om era äventyr :)

Ta hand om Anna-Maria och ha det jättebra i England. Himla va mycket roligt ni får va med om, njut, tiden går fort!!!.



/ Eva-Lena (A-M syster.

2008-09-14 @ 22:10:01
Postat av: Sofia

Vi tar hand om varandra! :) Ha det bra i Sverige!

2008-09-14 @ 23:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0