21 september 2008

Idag åkte jag, My, Anna-Maria och Anastasia till Brighton. Det var så underbart fint. Vi trodde verkligen inte att vi var i England. Jag har aldrig varit utomlands (på ett varmt ställe) men jag kan tänka mig att det är så här det ser ut. Vi hade tur med vädret, det var över 20 grader i solen och den sken verkligen hela tiden. Havet - som jag och Anastasia testade på var säkert runt 17 grader varmt.

Det är så häftigt. Hemma i Sverige skulle man aldrig kunna ligga på stranden och sola sista veckan i september. Här kan man verkligen ta vara på tiden och njuta av den. Jag jämför den här dagen med en dag i juli hemma i Sverige - det är en sådan underbar känsla! Brighton är verkligen en stad som jag rekommenderar er alla att åka till. Jag kommer absolut tillbaka till den staden om några år! Jag är glad att vi åkte dit idag!


Det är bara början...


Vi anlände redan vid tio, så det var ganska lite folk till en början. När vi åkte hem vid tre tiden då var det kilometer långa köer in till Brighton och alla parkeringshus var fulla. Då var vi glada att vi klev upp tidigt.


I bakgrunden kan man skymta Brightons kända pir med dess nöjesfält längst ut.


Lilla My.


Jag, Anastasia, My och Anna-Maria i det härliga vädret, på den mysiga stranden, i den underbara staden!


Stranden var bred och lång.


Jag hade det så bra, havet är något som jag verkligen saknat här i England.



My njöt precis som oss alla andra av solen.


Jag blev förälskad i Brighton.


I really loved it.


Det berömda nöjesfältet kan man skymta längst ut på piren.


Brighton Pier.


Stranden var full när vi åkte hem några timmar senare.


Me and My.


Vy från piren, in mot Brighton.

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Berättade någon för dig om den nerbrunna piren?

2008-09-24 @ 22:12:40
Postat av: Sofia

Nä, men det är nog den vi tog massa bilder på som vi tänkte bara var en gammal rostig pir.

2008-09-24 @ 23:24:59
Postat av: Kamilla

Haha, ja. Jag tyckte den var cool men fick tyvärr inga bra bilder. Nä...den brann visst. Fast jag vet inte så mycket mer än så. Häftigt att de låter den stå kvar, i alla fall.

2008-09-25 @ 11:31:29
Postat av: Sofia

Ja, det är det verkligen!

2008-09-25 @ 17:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0