22 september 2008

What about friendship?

Det om något hinner man fundera på när man befinner sig i ett annat land. Som jag sagt tidigare skaffar man sig vänner här lättare än någon annan stans på jorden. Alla välkomnar en med sina famnar öppna. Här lever vi tätt ihop och ses så gott som dagligen. Så olika, men ändå så lika. Här har jag fått vänner som jag aldrig skulle haft i Sverige. My och jag skulle aldrig blivit vänner i Sverige, för att vi är så olika - eller kanske skulle vi blivit det, men då för att vänner parat ihop oss. Vi skulle aldrig dragit oss till varandra. Här är vi som helan och halvan (inte till utseendet då!) och hänger ihop jämnt.

Jag tror till hundra procent att jag har skaffat mig vänner för livet här.

Här får man också perspektiv på sitt eget liv i Sverige och sina vänner där. Min bästa tjejkompis sa igår att hon saknar mig lite mer för varje dag som går. Min bästa killkompis betonar att han saknar mig varje gång vi pratas vid. Trots att jag inte umgås med mina kompisar i Sverige så lär jag mig ändå mer om dem för varje dag som går här, jag får se sidor av dem som jag aldrig skulle sett i Sverige. Jag uppskattar också mina föräldrar på ett helt annat sätt än innan jag åkte hit.



Jag är glad att jag åkte till England.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0