9 september 2008

Jag har gått och dragit på mig en förkylning, inte en lindrig sådan. Det är inte kul att vara sjuk i England. My är också förkyld, vi insjuknade under samma natt, vi borde inte umgås så mycket som vi gör ;) Det är dock inte så konstigt med tanke på hur kalla husen är här. Vi kommer dö av kyla i vinter. Det är fortfarande bara september, och här i England går vi med dubbla tröjor redan. Engelsmännen är envisa, de slår inte på värmen förän i oktober. Det är en månad kvar!! Jag sover för tillfället med pyjamasbyxor, t-shirt, tjocktröja, duntäcke, filt och tjocksockar. Jag som brukar tycka om att sova när det är kallt..

Idag steg jag upp tidigt, åt frukost med barnen och Rebecca. Följde med dem till skolan och hälsade på James och Jessicas rektor, samt lärare. Alla känner tydligen alla på den skolan. Det är en privatskola, med sex klasser på tolv elever i varje. För varje termin betalar Ian och Rebecca över 40 000 svenska kronor för att James och Jessica ska gå där. Och i England har man tre terminer - så det är sammanlagt över 120 000 kronor per år.

Efter det drack jag varm choklad hos My, skjutsade henne till tågstationen och fortsatte vidare till Johanna. Där gosade jag med hennes underbara barn, Sam 2 år och Adam 8 månader. När Johanna slutade klockan fem tog vi bilen till Malin där My också var och sedan åt vi tacos tillsammans. Grymt gott!

Nu är jag hemma igen, efter en timmes körning på smala engelska vägar, och ska krypa ned i min varma säng i hopp om att förkylningen ska släppa.

Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0