26 augusti 2009

Igår var jag i Stockholm och hälsade på Zabina. Det fina vädret inbjöd till promenad på "baksidan" av Södermalm, Årstaviken för att vara exakt. Mysigt! Vad bortskämd man blir med cyklar, plan mark och tåg här i "söder".

Idag har jag städat badrummet, handlat, bakat bullar, diskat - allt som en riktig bullmamma skulle gjort som My så snällt skulle/kommer att påpeka ;) Till middag snodde vi ihop lite torsk, räkor och sås i stekpannan till kokt potatis.

Imorgon ska vi på reccekväll på Norrlands nation där vi blir bjudna på middag, gott! (För er som inte är inne i Uppsala studentliv så är recce en förkortning på recentior som kommer från latinet och betyder nybörjare vid universitetet). Uppsala är verkligen en studentstad där gamla traditioner gäller.

Nu ska jag göra mig lite te och äta en bulle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0