19 december 2009

Om tre dagar är vi hemma i Övik! Och om fyra dagar är det julafton!

På måndag har vi våra två sista föreläsningar på den här kursen. Många har redan åkt hem och hoppar de sista föreläsningarna, men Oscar har ju ändå tenta på måndag och sedan borde vi flyttpacka lite så vi stannar här tills sista stund.

Julkänslan har inte riktigt infunnit sig än. Kanske är det för att alla julklappar ännu inte är inhandlade och att vi inte är hemma i Övik än. Men vi har ändå haft turen att få känna på både snö och kyla de senaste dagarna här i Uppsala. Så vinterkänslan har i alla fall hunnit infinna sig!

Idag köpte jag ett par vinterskor - vilket inte rikigt var planerat om man ser till de pengar som är kvar på bankkontot. Fast Oscar sa att jag kunde se det som en julklapp till mig själv, vilket jag nog gör. Hösten har gått så himla snabbt, och jag är riktigt nöjd med mina prestationer så jag förtjänar ett par varma, underbara och mysiga vinterskor. Trots att de var dyra...

Nu ska jag ned och hämta tvätten. Sex maskiner blev det! Spännande och se hur vi ska få plats med allt. Det blir till att torktumla en massa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0