9 december 2009

Soffan är på plats, sängarna finns stående i sovrummet och ska bara monteras på plats. Nu är det bara egentligen vi som fattas i vår nya lägenhet. Och lite fix med mamma och pappas hjälp!

Att få Jysk leveransen var också en upplevelse. För det första var det en jätte otrevlig människa som ringde mig och bad mig på fem sekunder säga vilken dag som passade bäst för leveransen. När jag lagt på insåg jag att det passade bättre på tisdagen än måndagen för då var Oscar ledig och kunde hjälpa till att bära (för det ingick ingen bärhjälp i frakten). Jag ringde upp max fem minuter senare och då var det tydligen försent att ändra, för han kunde inte ringa till Jetpack och boka om. Dessutom så kunde han inte säga när de skulle komma vilket innebar allt mellan 10-19 och han kunde inte heller skriva upp på ordern att de skulle ringa 20 minuter innan så jag hann ta mig till lägenheten - vilket IKEA gjorde.

När väl leveransen kom saknades en av de extra sängar vi betalat för. Och - när jag då ringde Jysk visade det sig att det var den otrevliga människan som packat vår order med. Han svar var "Oj, skulle ni ha två..".

Han bad oss komma till Jysk och hämta den andra sängen och så skulle de kompensera för det. Det resulterade i ett sängöverkast till vår nya säng för 690 kronor! (Leveransen kostade 500:-). Låt oss säga att Jysk förlorade 690 kronor och en kund på sin otrevliga anställde.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Kul att ni har fått era saker på plats, men tråkigt att jysk ska krångla så mycket. väntar på mer bilder

2009-12-11 @ 11:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0