11 mars 2009

Hemma igen efter en otroligt skön vecka i Åre med familjen och Oscar. Eller egentligen kom vi hem i lördags och det är jag som varit dålig på (läs inte haft tid) att uppdatera min blogg.

Åre var underbart! Vi hade sol som sken nästan varje dag, temperaturen höll sig lite under nollsträcket hela veckan vilket innebar skidor för hela slanten. Eftersom vi var sex stycken personer så körde vi två bilar. Pappa Mercedesen och jag King Caben (ni behöver inte vara oroliga för mig - högertrafik är nu inte längre ett problem för mig).

I måndags skjutsade jag Oscar till flygplatsen. Han skulle nämligen till Göteborg och blir kvar där i tre veckor på Burger King utbildning. Tre veckor känns inte så länge längre. Och inte heller är det lika jobbigt när det var jag som för ovanligehetens skull fick vinka hejdå när Oscar försvann mot säkerhetskontrollen. Jag är hemma och har all tid i världen att träffa alla människor som jag inte träffat på två och en halv måndad, eller till och med sex månader.

Igår städade jag ur mitt rum (garderober, byrålådor, skrivbordlådor och bokhylla) för att få plats med allt som jag släpat hem från England. Jag tycker inte att jag köpt vidare mycket i England, men hade jag inte "lånat lite" plats bland mammas kläder hade dem inte fått plats.. Nu är mitt rum städat för några veckor framåt i alla fall.

Bilder från Åre nedan.


Oscar, mamma och pappa åker upp med Duveds Linbana.


Oscar och jag i liften. Det visade sig ganska snabbt att jag hade lite för mycket kläder ;) För det blev varmt.


Pappa, Johan och Annika gör sig klara för första turen. Pappa och mamma på nya skidor dessutom (vilket behövdes efter 25 års åkande på de förra skidorna).


Jag uppe på Åreskutan.


När man blir bortskämd med sittliftar känns alla släpliftar otroligt långa och energikrävande.


Oscar i en av de vääldigt långa släpliftarna.


Jag i samma lift.


Mamma och pappa på väg upp mot toppen.


Utsikt från Åreskutan.


Vita fjäll och många off pist åkare.


Vi tog en paus och drack varm choklad med grädde.


Pappa i tusenmetersbacken.


Man kan skymta pappa i störtloppsbacken.


De flesta bilderna är på pappa. Mycket pga att Oscar åkte off pist, mamma var för seg och Johan och Annika åkte mest själva.


Det var synd om mamma. Vi lurade in henne på en hel del svarta backar. Men hon var duktig!


Så här såg det ut när vi fick vänta in mamma och pappa :)


Pappa och jag tog den lite svårare backen..


Den här bilden får avsluta vår vecka i Åre.

Kommentarer
Postat av: Steven

Snö....fyfan...:)

Det snöar i Tönsberg just nu IGEN! Jag blir galen!

Hoppas allt är bra med dig soffan! Kram

2009-03-12 @ 14:08:52
URL: http://azzopardi.blogspot.com
Postat av: Sofia

Haha, du är bara avundsjuk.. erkänn ;)

2009-03-12 @ 15:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0