27 maj 2009

Tandläkardag idag. Och besöket gick bara bra, inga hål och ingenting. Allt som allt tog det 20 minuter och min tandläkare tog 645 kronor. Fast det var det värt. Det är en riktigt bra tandläkare vi har hittat - trots att han håller till i Bjästa. För första gången har jag träffat en riktigt trevlig och väldigt tillmötesgående tandläkare (nu pratar vi inte tandsköterskor - även om den här tandsköterskan, som också precis som min tandläkare tog i hand och hälsade, var riktigt trevlig hon med). Dit går jag gladeligen igen.


Här kommer muffinsreceptet Pernilla (och för er andra som vill ha det).

Hallon- (blåbärs) muffins
125 g margarin
2½ dl socker
3 ägg
1 tsk vaniljsocker
1½ tsk bakpulver
1 krm salt
5 dl vetemjöl
1,25 dl mjölk
drygt 3 dl hallon (eller blåbär)

Rör matfettet och socker till en jämn smet. Rör sedan i äggen, ett i taget. Blanda ihop vaniljsocker, bakpulver, salt och mjöl. Rör ned mjölblandningen försiktigt, sluta direkt när smeten blandats och är jämn. Tillsätt mjölken och rör försiktigt till en jämn smet. Vänd ner bären med en sked och rör runt lite grann. Klicka ut smeten i muffinsformarna till 3/4. Grädda i ugn (200 C) i 18 minuter.

(Stora muffinsformar fungerar bäst till detta recept).

Riktigt goda muffinsar!!

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Själv går jag till en trevlig tandläkare typ hundra meter hemifrån... ;)

2009-05-30 @ 23:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0