2 december 2010

"Nu är det jul här i vårt hus, julen den kommer.." Jag och Oscar går och nynnar på den stup i ett. Men det är faktiskt inte jätte jätte långt kvar!

Idag efter föreläsningen och att jag plockat upp mina skor hos skomakaren (som förövrigt nästan är svarta igen..) handlade jag sirap så jag kunde göra knäck. Oscar har dock kommit fram till att knäck inte är gott för att det är jobbigt att äta.

Han sa innan jag bakade lussebullar att jag inte behövde baka så många för att han inte tyckte om lussebullar. Han har ätit minst lika många som jag denna jul, precis som förra året. Och vi har inte speciellt många kvar, trots att jag bakade många. Han skyller dock på att han är hungrig varje gång vi äter lussebullar och att det är därför han äter dem. Trots att vi har kvar vanliga bullar i frysen som han tycker om?

Så jag litar inte på knäckhistorien heller.. Men för att vara en snäll sambo kokade jag mer chokladkola och hällde upp i knäckformar samtidigt som jag kokade knäcken. Det blev faktiskt riktigt gott! Så nu har vi både knäck och chokladkola. Jätte gott tillsammans med te!

Kommentarer
Postat av: Sahar

Du kan spara Oscars del till mig. För jag gillar allt som är sött!

2010-12-02 @ 16:38:49
Postat av: Kamilla

Du borde köpa mat till Oscar i stället, tycker jag. Man ska inte äta sig mätt på bullar, har jag hört. ;)

2010-12-02 @ 23:27:51
Postat av: Anonym

Jag kommer att skynda mig till soffan, annars vet vi ju vem som lägger sig där=)

2010-12-08 @ 19:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0