27 juni 2010

Min gissning på 30 personer i midsommar var lite fel.. 52 stycken slutade vi på (inklusive barn). Hemma efter en mysig midsommarhelg uppe i Movattnet med Oscars släkt. På midsommarafton slöt Oscar och jag upp, och åkte med delar av släkten till Trehöringsjö för midsommarfirande kring midsommarstången. Efter det bar det av hemåt (Movattnet) för grillning, lekar, sång och skratt hela natten lång. Midsommardagen bjöd traditionsenligt på den "hemliga" utflykten som i år bar av till Skallberget och Skallbergsgrottorna. Oscar och hans kusiner Mia, Johanna och Jonny, jag samt Mias sambo Patrik och hans pappa klättrade ned i grottorna och skrevorna. När vi kom in i de mörka, trånga gångarna/grottorna insåg vi att vi inte hade några lampor då detta varit en hemlig utflykt. Men med två mobillampor klarade vi det hela ändå. Hur kul som helst!

Imorse packade vi ihop våra grejor i Agneta och Sörens nya husbil som vi fått låna och sova i de här två nätterna och begav oss hemåt mot Övik. Oscar åkte sedan och jobbade och jag tog med mig pappa på en båttur i det fina vädret. Bra avslut på en underbar helg!

Oscar och jag passade även på att spika semestern för denna sommar. Och i år bär det av norrut! Mot fjällen, närmare bestämt Joesjö (mitt emellan Hemavan och Tärnaby, mot norskagränsen). Ska bli spännande att se sommartid! Förrutom lite fjällvandring tar vi oss nog även en tur in i Norge till Hattfjälldal och även glaciären Svartisen som ligger i närheten av Mo i Rana.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0