11 november 2010

Jag och vår granne har just haft ett piano/spela hög musik krig. Efter en timme är det nu tyst och lugnt i lägenheten igen. Jag har lite ont i huvdet.

På lördag bär det av mot Stockholm för att se om vi tre tjejor (Hanna, Sahar och jag) kan hitta vinterskor till oss alla. Jag ger vinterskor ett tredje försök - sen ger jag upp. Och jag ska följa min pappas "råd": leta inte efter billiga skor, du får ju leta efter dyrare skor så de håller. Hm, pappa. Vinterskorna i år kostade 800 kronor, det kallar jag inte billigt. Och vinterskorna förra vintern kostade 1300 kronor - det är definitivt inte billigt. Men jag ska följa rådet och se om jag hittar fler skor än vad jag lyckats med hittills, eller kanske bättre skor då.

Och Mattias - det är inte fel att vara arbetslös. Och det vet du lika bra som jag! (Iofs så kommer du ju knappast vara det så länge till om du bara är du på provanställningen imorgon) Men det är fel att vara arbetslös och spela piano när man bor i lägenhet. Det borde finnas ett förbud mot piano i lägenheter. Jag kanske ska gå på nästa husmöte och förslå det? Istället för andra saker som folk förslår som kostar pengar och som HSB ändå inte genomför som snickarbod, bastu, träningsrum och nyrenoverade lägenheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0