9 november 2010

Ute stormar det och snöar för fullt. Fönstren till och med skakar lite. Härligt med snö! I alla fall då man får sitta inne och mysa med tjocksockar, en kopp glögg och tända ljus. Jag har börjat längta efter jul nu. Funderar lite smått på julklappar och annat. Igår köpte jag jätte fina julgardiner till köket som mamma skulle betala, tack mamma!

Igår invigde jag mina vinterskor som jag var så himla nöjd med. Men när jag kom hem efter två timmar i skolan hade ena hälen på skon spruckit så jag cyklade ned på stan med dem. På butiken sa de att de hade haft problem med just de skorna så nu är jag utan vinterskor igen! Samma sak hände förra vintern med de nya jag köpt då, inte hälen just, men att de gick sönder. Jag ska inte ha vinterskor helt enkelt!

Vi ska få en kökssoffa också! Mormor och morfar har flyttat från sitt hus till lägenhet och fick inte plats med kökssoffan och jag hade erbjudit mig tidigare att ta över den om de inte fick plats med den. Och så blev det :)

OCH i helgen skaffade vår kära granne ovanför oss en piano. Och han spelar jämt - för han är arbetslös verkar det som. Han är i alla fall hemma HELA TIDEN! Jätte jobbigt att sitta och plugga, det känns som om pianot skulle stå i vårt vardagsrum. Med musik i öronen försvinner pianot i alla fall, men jag hatar och läsa till musik. Nu spelar han igen...efter en timmes uppehåll...

Kommentarer
Postat av: EwaKarin

Otur med skorna)=

2010-11-11 @ 16:57:32
Postat av: Mattias

Jäkla skit medskorna igen^^ Har du en läggning för skor som snabbt går sönder Sofia? :P



P.s Det är inget fel med att vara arbetslös

2010-11-11 @ 17:16:14
URL: http://www.mattiasnasman.wordpress.com
Postat av: Sofia

Jag tror jag har det! Men vi ska testa lyckan i Stockholm i helgen och se om det blir tredje gången gillt ;) Haha, nä det är inget fel med det om man kan roa sig med något annat än att spela piano hela dagarna (han spelar nu också... jag hämnas med hög musik..)

2010-11-11 @ 17:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0