18 januari 2011

Idag började vi en ny termin. Eller Oscar började ju igår. Företagsekonomi B verkar bli mycket mer krävande än vad nationalekonomin har varit i höstas. Mycket att läsa och mycket grupparbeten. Det är är bara att sätta igång och jobba. Dessutom verkar alla grupparbeten, inlämningar och hemtentor ligga över helger!

Nästa helg har jag bokat biljetter hem. Pappa och Johan fyller år med inte så många dagars mellanrum. Även Anders fyller år däromkring. Lite less på att våra lärare ändrar schemat hela tiden. Igår kväll när jag bokade biljetterna hade vi enligt schemat seminarium på fredagsförmiddagen så jag bokade flygbiljett hem på eftermiddagen. Men idag har vi inte längre seminarium på fredagen utan måndagen därpå. Vilket innebär att jag är ledig hela torsdag och fredag och kunde åkt hem redan på onsdagkväll. Men nu är ju biljetten bokad till fredageftermiddag.

Inget påsklov har vi heller. Oscar har två veckor och jag har bara skärtorsdag till annandag påsk. Eftersom att påsken ligger så sent i år så blir det nog inget fjälls för vår del. Inget bra skoterföre i slutet på april. Dessutom så hinner ju jag knappt upp förrän jag ska tillbaka till Uppsala igen. Så just nu funderar vi starkt på att åka till London över påsk. Hälsa på min gamla au-pair familj och visa Oscar London.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0