6 juni 2011

Sveriges nationaldag idag. Efter diskussioner med min frisör i lördags var jag tvungen att kolla upp varför vi egentligen firar nationaldag då jag insåg att jag inte alls hade en aning.Tydligen så firar Sverige nationaldag för att Gustav Vasa blev kung den 6 juni 1523 och för att Sverige den 6 juni år 1809 antog den nuvarande regeringsformen som bland annat ger oss medborgare yttrande- och tryckfriheten.

Igår var jag hemma på förmiddagen och njöt av solen på bryggan. Planterade lite grönsaker, spännande och se om det blir något av. Eftermiddagen tillbringade jag hos Pernilla & Daniel och söt Benji såklart. Härligt att träffa alla tre igen. Och häftigt att få följa en bebis utveckling. Mycket händer på drygt två månader. På kvällen var Oscar här och åt middag och fick sina födelsedagspaket lite i efterskott.

Idag åkte vi till Umeå och hämtade hem Johans kläder och blommor. Själv dyker han upp imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0