5 maj 2011

Det är ingen kul kurs vi läser just nu. Hela kursen är jätte flummig och lärarna går ut med riktlinjer om hur saker och ting ska skrivas men sen när våra inlämningar bedöms så gäller andra kriterier. Vi ska skriva PM arbete nu. Våra lärare har kommit med den smarta idéen att vi ska skriva om Hemtex (ett företag alla redan är less på efter A kursen). Alla 40 grupper ska alltså välja en konsument- eller organisationsaspekt som känns intressant. Problemet är bara att Hemtex är i kris, VD:n har avgått. Inga högre upp har tid med oss och på butiksnivå finns det tre Hemtexbutiker i Uppsala med en och samma chef. Alla butiker (och samma chef) är redan nedringda av oss studenter och inga intervjuer finns det möjlighet till. Det kommer bli bra arbeten...


Till andra roligare saker.

Jag har fått reda på hur jag ska jobba i sommar vilket känns skönt. Jag börjar bara några dagar innan midsommar för att uppdatera mig och sen kör det igång efter midsommar. Precis som förra året blir det också en uppsamlingsdag med alla sommarjobbare i Umeå. Jag längtar efter sommaren! Bort från denna flummiga kurs mot något roligt och konkret.

Vi har bokat hotell inför Tor och Elins bröllop i sommar. Även Zabina, Mattias och Viktor har bokat, så det ska bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0