7 december 2007

Idolfinal. Jag kan inte alls sätta pengar på vem av dem som ska vinna. De är bra på helt olika sätt. Dock hoppas jag på att Marie vinner, för om hon gör det så får Amanda chansen att göra karriär med de låtar som passar henne. Hittills har alltid tvåan lyckats bäst. Amanda har sådan scennärvaro, hon visar alla känslor hon kan, och det bästa av allt - man ser hur roligt hon har det på scen. Marie kan sjunga, det tänker jag inte säga något om. Men, jag gillar Amanda :)

Det är lite som Roger sa på RIX Morgon Zoo imorse: "Marie vinner om man röstar med hjärnan, Amanda vinner om man röstar med hjärtat".

Spännande upplösning.



Klockan 23:52

Marie vann, med 51,3% av rösterna. Den jämnaste idolfinalen hittills. Fyra minuter innan TV4 slog röstningsrekordet med 1,6 miljoner tittare var det ännu jämnare, då skiljde det 0.2%!

Svenska folket röstade med hjärnan, inte med hjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0