17 april 2008

Det har inte varit så bra uppdatering på några veckor nu. Dels för att vi haft tusen saker i skolan och dels för att jag legat magsjuk hela denna vecka. Ingen bra kombination kan jag snabbt konstatera.

I alla fall, jag har skickat in min au-pair ansökan till England. Och jag har redan hunnit få två familjeförslag. Båda familjerna har sökt au-pair på ett år, och jag skrev att jag ville stanna i sex månder. Det roliga är att båda familjerna gått med på att jag bara stannar i sex månder för att de vill ha just mig. Så nu ska de ringa mig, och sen är det tydligen upp till mig att välja familj. Lite kort:

Familj 1: Bor 30 minuter med tåg från London. Har två barn, en flicka på 3 år och en pojke på 5 år. Pappan är advokat och mamman är läkare. De har en katt som heter Oscar.

Familj 2: Bor mellan Portsmouth och Southampton, cirka 1 timme och 30 minuter från London med tåg. Har ett barn, en styvson och en bebis på väg. Pojken är 7 år, och styvsonen 10 år (han är bara hos familjen halva tiden), bebisen ska födas i mitten av maj. Mamman är advokat och pappan pilot. De har en sköldpadda. Hos dem har jag också eget badrum.

Vad sägs?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0