14 december 2008

Igår var det Santacon.

Tillsammans med hundratals andra människor klädde vi ut oss till tomtar och vandrade runt i London. Vi var uppdelade i South och West Route, som lite senare på dagen skulle mötas upp på Trafalgar Square och sjunga julsånger. Fast det blev inte riktigt som tidigare år. Tomtar hade gått dit tidgare än mötestiden, blivit arresterade för de hade klättrat på lejonen vid fontänen. Så nu möttes vi av vakter på Trafalgar Square. Alla tomtar gick vidare till Leicester Square där de hade ett litet "nöjesfält".

Kvällen avslutades sedan med en jätte stor tomtefest. Fast jag var barnvakt, så jag missade den delen.

Tydligen så kommer det folk från USA och andra länder i världen för detta spektakel.


På morgonen, vi var rätt nöjda med flaggorna som vi själv sprejat på tomtedräkterna.


The four of us. Johanna, My, Malin och jag.


Det regnade (mycket). Vi tog med en parasoll som vi julpyntade. Tomtemor Malin.


Vi sprejade Sweden bak på våra ryggar, eller - alla fick en bokstav var. Jag var E.


"The Swedish Santas".


"Oh, Swedish Santas", var ett uttryck vi fick höra var femte sekund.


Mötesstället för South Route.


Inspirerad av Tower Bridge?


Minuten innan vi lämnar mötesplatsen.


We're moving.


Det här var tomtarna efter oss, de på bilden ovan var före oss i ledet.


Första anhalten. Malin och jag.


Tomtesamling innan vi fortsatte.


Tomtesamlingen från sidan. Lägg märke till det förvånade folket som samlats i fönsterrutorna (på höger sida i bilden) för att titta på oss.


Det var svårt att få en bra bild på hur många tomtar vi egentligen var. Ni får lita på mitt ord när jag säger att det var tomtar överallt. Över tusen tomtar var vi allt som allt, South och West. På bilderna ser ni bara South.


Som sagt, det regnade.


På Leicester Square. Malin och jag.


Santas på Leicester Square.


Malin åkte radiobil tillsammans med Mathew (Johannas au-pair pappa).


Jag tog avsked lite senare på kvällen och åkte hem för att jobba.


Leicester Square var fint julpyntat vi njöt av en rolig dag.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Helt galet roligt verkade ni ha. Jag vill också ha en tomtesamling med massor av tomtar!

2008-12-18 @ 09:28:03
Postat av: Sofia

Vi hade mer än galet roligt ;)

2008-12-18 @ 20:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0