14 maj 2008

Mitt hyllningstal i all ära:

Hyllning till klass SpE3

Som några tappra riddare tog vi oss an uppgiften att försvara ekonomiarnas heder, ta oss igenom tre skolår med livet i behåll och samtidigt ta till vara på de sista åren av vår barndom. Det visade sig inte vara allt för lätt.

 

Jag står dock här idag, som ett bevis på att vi klarade vår uppgift. Det är idag inte många dar kvar av gymnasiet, och det enda som fyller våra huvuden den här tiden är tankar på studenten. Jag minns däremot hur allting började.

 

Alltsammans började med en kanottur en molnig höstdag. Där, den dagen träffade många av oss vänner för livet.

 

Tillsammans har vi vandrat på Åsberget, runt Hörnsjön och upp till Slottdalsskrevan.

Tillsammans vann vi E-kampen mot allas förvåning.

Tillsammans har vi lärt oss allt om pilar och husvagnssemestrar i Frankrike.

Tillsammans har vi uthärdat sex timmars prov, så vi alla ska veta hur det känns att studera vidare.

Tillsammans förlorade vi mot SpIL:arna i brännbollsfinalen.

Tillsammans har vi förlorat två kära klasskamrater till USA, trots det gick klassen vidare.

Tillsammans har vi fyllt myndighetsålder, krogålder, körkortsålder och nu även studentålder.

Tillsammans har vi genomgått en förvandling. Vi har alla mognat, vuxit och utvecklats som personer.

Tillsammans har vi utforskat världen.

Tillsammans har vi tagit oss igenom dessa tre år. Ni borde vara stolta över varandra. Jag är stolt över att ha er till klasskamrater.

Tillsammans är vi rosenknoppar som efter tre år blommat ut.

 

Vi kommer alltid att minnas varandra, för alla har vi varit speciella på våra egna sätt.

Snart tar vi oss an Ulvön och studenten! Men innan dess vill jag tacka er,


..för att ni gjorde dessa år till något oförglömligt.

Jag vill tacka er för att ni är dem ni är och för den sammanhållning vi haft.


Ni har alla dyrbara personliga egenskaper som format denna klass, de är inte värda att gå förlorade. Livet är inte bestående, och vi måste alla gå vidare. Glöm bara inte bort vem ni är och vad ni vill, då kommer ni gå långt!


Lycka till i framtiden!


Kommentarer
Postat av: Minna

hamnade på din blogg av en slump. måste säga att ditt lilla tal var jättebra. hade jag varit en i din klass hade jag nog gråtit så rörd jag hade blivit :) så när någon helt random fastnar för det antar jag att du lyckats med uppgiften :P

2008-05-20 @ 16:41:16
URL: http://aweebit.blogg.se
Postat av: Pernilla

Vackert tal! Stort och slående... inte undra på att du har intresse för att skriva, talang :) *kramis*

2008-05-23 @ 23:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0