2 november 2008

Tänk vad låtar kan påminna dig om personer. "Kom änglar" dök upp på min playlist och direkt fanns Tor och Mattias i mitt huvud. Jag saknar er!

Idag har jag jobbat från halv nio imorse. Jag gav barnen frukost, vi lekte i lekparken, recyclade, de fick se på TV och jag strök i en timme samt städade köket, sen blev det varma mackor ("Swedish Hot Toast") till lunch vilket de älskar.

Jag har precis tillbringat en timme i telefon med Sofie. Det var skönt att bli uppdaterad på allt som händer i Sverige och få prata med någon som verkligen till grund och botten känner en. Att inte behöva förklara allt från noll. I och för sig fick jag göra det med mitt liv här, och jag antar att det är väldigt förrvirrande med alla namn hit och dit. Därför en presentation var för sig med bild på mina tre söta flickor..


My Jansson, 19 år från Skåne. Au-pair till min au-pair mammas bästa kompis. Våra barn är jämngamla, vi bor väldigt nära varandra och umgås därför så gått som dagligen. Tillsammans har vi nu gett oss in i en träningsperiod som förhoppningsvis slutar bra ;) My är långt ifrån den mest tålmodiga människan som vandrat här på jorden, eller vad säger ni tjejer? Men vad skulle jag gjort utan dig min vän?



Johanna Bergsman, 21 år från Hudiksvall. Au-pair till en svensk/engelsk familj. Barnen, Sam 2 år och Adam snart 11 månader charmar alla i deras närhet. Johanna och jag står för bilkörningen bland oss au-pairer. Hon kommer och hälsar på mig och My minst fyra gånger i veckan ;) Johanna är också den som jobbar mest av oss alla. "Poor Johanna, another friday" är min au-pair mammas vanliga uttryck när vi ska dit på ännu en babysitting ikväll - trots att det är jag som står för de flesta babysitting fredag och lördag..



Malin Eliasson, 19 år från Halmstad. Också au-pair till en svensk/engelsk familj med en jätte söt flicka, Siri 2 år. Malin är den som bor längst ifrån oss alla, och även den som tjänar mest. Malin är den kramgoa av oss fyra ;) Hon är den som vi vänder oss till om våra tänder krånglar, då hennes au-pair föärldrar är tandläkare. Och snart ska de flytta in i självaste London!

Ni har gjort och kommer att fortsätta göra min tid här till en väldigt oföutseende och rolig tid här!

Kommentarer
Postat av: my

skulle inte jag vara talmodig?

som umgas med dig nastan dagligen? men kara sofia da!

i love you!

2008-11-02 @ 23:26:24
Postat av: Zabina

Vänner ♥

Jag tror att vi hade samma sak i tankarna idag (läs mitt blogginlägg så fattar du nog...) Hade inte tjuvläst ditt blogginlägg när jag skrev mitt.. I miss you girl!

:)

2008-11-03 @ 04:01:14
Postat av: Sofia

Jag behöver väl bara nämna "stekta ägg" kära My ;)

2008-11-03 @ 08:54:53
Postat av: Malin

Men kära sofia vad du är söt =) Mysigt var det allt att läsa! Vi har ju alltid varandra!

2008-11-04 @ 17:12:13
URL: http://malininlondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0