29 november 2008

Dagarna bara flyger förbi. Om tre veckor är jag hemma i Sverige - i två veckor. Jag vill inte tänka på hur snabbt dessa två kommer att försvinna...

I alla fall, igår var jag och My hos Johanna för att "trixa och fixa" (bilder kommer) med våra tomtedräkter till den 13 december då det är "Santas in London", eller Santacon (kolla in filmen på hemsidan så får ni en idé om vad det handlar om) som det egentligen kallas. Vi ska tillsammans med Johannas au-pair pappa och tusentals andra människor klä ut oss till tomtar och vandra runt i London för att sedan samlas på Trafalgar Square och sjunga julsånger. Kvällen avslutas sedan med en jätte stor tomtefest. Tydligen så kommer det folk från USA och andra länder i världen för detta spektakel.

Tanken är att alla ska ha sina speciella "tomte outfits", och sedan kan man vinna pris i olika kategorier. Vår plan är Sverige. Vi har sprayat svenska flaggan runt mösskanten och kanten längst ned på rocken - super snyggt! Eftersom vi är sex tjejer så ska vi spraya varsin bokstav ur Sweden på ryggen och sedan göra en liten dans av det. Det kommer bli mer än kul!



Idag tränade jag Body Combat på morgonen medans Johanna fortsatte sova sin skönhetssömn hos mig. Efter lunch tog vi tåget in till London, mötte upp Malin som visade oss deras nya lägenhet i närheten av Camden (norra London, men fortfarande väldigt centralt) och efter det tog vi oss till Oxford Street. Där var det dock så mycket folk att vi fick knuffa oss fram, så vi gav upp och begav oss istället till en nybyggd jätte stor galleria i västra london där vi mötte upp med My. Vi tog oss tillbaka till Oxford Street vid åtta på kvällen då det var betydligt lugnare. Kvällen slutade med middag på en restaurang i närheten av Malin.

Vi skulle köpa julklappar.. jag köpte två tröjor till mig själv. I och för sig en som jag ska ha på julafton och kanske när vi ska ut på juldagen, men ändå. Jag måste spara pengar till julklappar.

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin Johansson

Jag halkade in på den här sidan och ser att du också är au pair :-) Trivs du bra? Hur länge ska du stanna? Sköt om dig!

2008-12-01 @ 20:32:41
URL: http://www.lapoesiemoderne.blogspot.com
Postat av: Sofia

Hej, kul att du kikar in! Jag läser din blogg lite titt som tätt faktiskt ;) Jag trivs bara bra! Familjen är jätte snäll och barnen likaså. Jag stannar i sex måander, så jag har två och en halv månad kvar (alltså typ slutet på februari). Hur länge ska du stanna? Vad har du för planer sen? Kramar

2008-12-01 @ 23:02:49
Postat av: Anna-Karin

Jag stannar i ett år. Så återvänder först nästa september. Åker du privat eller med en organisation? Jag vet inte alls vad jag vill göra sedan. Kanske hem och jobba och ut och resa eller jobba i New York eller plugga i Kalifornien. Så mycket som verkar roligt. Börjar nog inte seriösplugga hemma i Sverige direkt i alla fall. Vet du vad du ska göra? Kramkram

2008-12-04 @ 01:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0