1 september 2008

Det har varit fullt med saker hela helgen, vilket gjort att det inte blivit någon uppdatering. I fredags var jag med barnen på förmiddagen och efter det åkte Rebecca med mig till Nescot (ett stort College) där jag ska läsa engelska två gånger i veckan från och med nästa vecka. På kvällen åkte jag, Johanna och My till London och gick på den svenska puben Harcourt Arms (tror det stavas så) och träffade lite fler au-pairer samt några svenska killar som var på besök. Kvällen slutade dock ganska tidigt eftersom jag var tvungen att ta tåget hem så Rebecca kunde hämta upp mig eftersom jag då inte hunnit blivit van med vänster sida.

I lördags åkte jag, Ian och barnen till London. Vi åkte London Eye, såg Big Ben, Tower Bridge, Buckingham Palace och mycket mer. Det blev picknick i en av de gröna parkerna och sedan tunnelbana och tåg hem. Direkt efter det åkte vi på födelsedagsparty (ett av My's barn fyllde år) vilket också var en upplevelse. Inte direkt svenskt födelsedagskalas. Barnen får med sig tårtan hem i en påse, och äter den hemma!

På kvällen åkte vi till en annan "stad" i närheten av My och mig, Sutton. Där hängde vi först på en pub och sedan gick vi vidare på någon club. Vi var allt som allt fem stycken tjejer (au-pairer) och vi hade grymt roligt!

Svensk kultur och engelsk kultur är väldigt olik varandra. Engelska killar älskar svenska tjejer, och här pratar alla med alla - även om man inte känner varandra. Jag vet inte hur många gånger någon kommit fram och frågat vars man köpt sin skor, tröja etc. Det skulle vi aldrig göra i Sverige! I fredags blev jag bjuden på min första öl av någon som jag inte känner sedan tidigare - hur ofta händer det i Sverige? Samma sak i lördags, då fick jag både en shot och en öl. Tänk om folk frågat först, då hade de inte behövt lägga ut de pengarna på mig då det ändå inte bir uppdrucket..

Igår strök jag i tre timmar! - de stryker allt som är bomull! Körde bil med Ian och sedan hängde jag med My på kvällen.

Nu ska jag och barnen till lekparken.

Jag har förresten ett engelskt nummer, så maila mig så kan ni få det!

(bilder kommer)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0