5 september 2008

Jag har varit här i en och en halv vecka och haft hur kul som helst. Kommer det alltid att vara så här kul? I så fall kan jag stanna här länge! Tiden har gått grymt snabbt, och det känns som om jag varit här mycket längre!

Igår hängde hos My hela dagen då hon jobbade. Vi åkte och handlade med hennes yngsta barn. Det slutade i middag bestående av kyckling fylld med mozzarella ost och bacon, tillsammans med en enastående god sallad! My's au-pair pappa Dave var helt överväldigad - vi lämnade resterna åt honom! :) Efter det drog vi hem till mig barnvaktade tillsammans med Anna-Maria. Vi grät en skvätt till "The holiday".

Idag tog My, Anna-Maria och jag en road-trip till Sutton (igen). Det gick bättre den här gången. Jag höll hårt i mina pengar. För imorgon ska vi på IKEA och sedan ut i Kingston. Vi barnvaktade även ikväll. Både My och Johanna var här, tillsammans med en annan svensk au-pair som vi aldrig träffat förrut.

Imorgon är det alltså IKEA som gäller. Då ska jag köpa en tvättkorg (just nu lägger jag mina smutskläder i ett hörn på mitt rum), svenskt godis och minst en filt (det är super kallt här i husen! Ikväll när vi såg på film trängde vi in oss under mitt täcke. Ingen av oss vet hur vi ska överleva kylan, och tydligen sätter man inte på värmen förrän i oktober! Det är tjocksockar och dubbla tröjor som gäller redan nu)

Kommentarer
Postat av: Josefin

Ja, det kommer alltid att vara så kul! (om inte ännu roligare):) det kommer att komma dagar då man inte vill annat än hem men sen ändrar det sig och så är det precis lika kul igen! :)

2008-09-06 @ 11:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0