7 september 2008

Oscar är i Norge och jag har snart varit här i två veckor! Två veckor! Det känns som om jag varit här mycket längre. Speciellt med tanke på hur väl man tycker att man känner de man träffat. My till exempel (min au-pair mammas bästa kompis au-pair) har jag känt i ungefär en och en halv vecka. Jag skulle lika gärna kunnat känt henne i typ tre år. My är väldigt snäll och lånar mig hennes dusch ibland också - då vår fortfarande inte fungerar.

Igår drog vi (jag, My, Anna-Maria, Johanna och Ida) till IKEA, åt svenska köttbullar och tittade på svenska möbler. Jag köpte en sopkorg, tvättkorg, filt och marabou choklad ;) Efter det fixade vi till oss hos My, hittade en karta över Kingston, fick en beskrivning på var polisstationen låg ifall vi skulle behöva någon slags hjälp (My's au-pair mamma jobbar på polisstationen i Kingston och jobbade natt igår), myste och pratade. Det skulle bli en tidig kväll, men det slutade med att vi var hemma vid tre i alla fall.

Idag sov jag länge, bokade flygbiljetter hem över jul, fikade på Starbucks med Anna-Maria, bytte engelskt nummer (till ett billigare), såg på film hos My, åt söndagsmiddag med min familj och sedan myste jag lite till med My på kvällen.

Imorgon ska vi till Sutton på road-trip, för My ska tatuera sig. Pappa du behöver inte oroa dig, jag kommer aldrig vilja göra en efter att jag hållt My sällskap imorgon ;)

Lite bilder från igår nedan, resten kommer senare när jag fått dem av My.


Jag i min nya skjorta.


This is My. Engelsmän kan inte säga My som vi gör i Sverige, det går inte hur mycket de än försöker. Så de uttalar My som i "my cat", "my car" och liknande. Sött!

Saknar er alla, men jag har det bra här.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej! Vad kul att du verkar trivas så bra! :) Hur länge stannar du i Sverige när du kommer hem över jul? Kramar

2008-09-08 @ 10:56:35
Postat av: Sofia

14 dagar. Kram!

2008-09-08 @ 11:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0