11 januari 2009

(Det känns fortfarande konstigt att skriva 2009, precis som i början på varje nytt år.)

Jag jobbade på förmiddagen. Vi spelade spel, cyklade och barnen fick spela lite dator. Iain kom hem och vi åkte till en restaurang och åt lunch. Eller lunch, det blev förrätt, varmrätt och efterrätt (för barnen, jag var för mätt). Det var trevligt!

Eftermiddagen tillbringade jag hos My, vi såg på film och pratade som vanligt bort några timmar.

För er som undrar över körningen i England efter mina två veckor i Sverige så går den utmärkt. Pappa tvingade mig att köra hemma i Sverige nästan varje dag. "Det är väl bra att du kör hemma också". Då, under dessa två veckor, fick jag verkligen tänka till varje gång jag körde, "kör jag på rätt sida.. ska jag svänga in i det körfältet.. aj, där var dörren - inte växla med vänster hand". Första dagen jag körde hemma i Sverige och vänder mig till Oscar "känner du dig trygg älskling?" ..    - "ja, speciellt när du kör på fel sida".

När jag sedan kom tillbaka till England var det helt naturligt att sätta sig på höger sida i bilen, backa ut och sedan köra på vänstersida. Här har jag inte behövt tänka två gånger en enda gång. Jag är verkligen förvånad över mig själv - men glad att det var så enkelt att komma tillbaka till vänstertrafik.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tvingar ingen.Pappa.

2009-01-13 @ 19:36:53
Postat av: Sofia

Det gjorde du visst :)

2009-01-13 @ 20:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0