21 juni 2009

Ännu en helg som flugit förbi! I fredags var jag och Oscar bjudna till Oscars jobbarkompis Bea. Vi tog med Johan (Oscars bror) och anlände redan vid tre på eftermiddagen. Där bjöds det på grillning, musik, dans och massa skratt!

Jag har inte många bilder från den kvällen. Här kommer de få jag har.


Bra inledning på midsommarfesten..eller?


Men, de repade sig ganska snabbt.


Lite mys..


Tack Bea för en jätte trevlig kväll!


På midsommardagen begav vi oss traditionsenligt till Movattnet och den årliga släkutflykten. På kvällen blev det fiske vid Metatjärn, grillning och lite pilkastande innan vi avslutade med film hos Jonny (en av Oscars 15 kusiner) och hans sambo Jossan.

Bilder från midsommardagen.


Men innan vi dess körde jag och Hampus (Oscars 20:e kusinbarn) traktor, bytte däck på grävaren, klippte gräs och begravde kottar i sandlådan.


Oscar kastar lite.


Johan var också med och fiskade.


Östen. Oscars pappa är den mest inbitna fiskaren av oss alla. Men inte ens han fick en fisk. Tur att jag inte fiskade, då hade jag blivit riktigt besviken! Jag som aldrig får fisk oavett som alla andra får fisk skulle aldrig fått fisk en kväll som denna.


Oscars lina trasslade sig och Oscar kämpade med att trassla ut den.


Myggsprejen var välbehövlig!


Jag vid Metatjärn, redo för korv- och marshmallowsgrillning.


Hampus kämpade på med sitt metspö.


Men det blev ingen fisk för Hampus heller.


Vi fick även testa farbror Sörens nya fyrhjuling.


Nästan lika kul som att hoppa fallskärm!


Pilkastning!


Spänningen var hög..


..och det slutade med vinst till Johan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0