22 mars 2009

Oscar kommer hem nu på fredag den 27 mars. Jag jobbar lördag den 28 mars till fredagen därpå, den 3:e april. Heldagar dessutom, kvart i nio till kvart över sju. Oscars enda lediga vecka. Underbar timing!

Jag ska vaccinera mig mot livmoderhalscancer. Livmoderhalscancer är den näst vanligaste cancerformen bland kvinnor mellan 15 och 44 år. Tänk om jag gjort det innan jag fyllde arton, då var det gratis. Nu kostar det 3354 kronor, vilket bara är för vaccinet. Sen tillkommer läkarbesök och stick. Från och med nästa år kommer alla flickor från femte klass att bli erbjuden vaccination mot livmoderhalscancer. Fungerar vaccinet så är det en väldigt billig försäkring.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det är i alla fall billigare än om du skulle drabbas av det, smart att vaccinera dig!!!

2009-03-26 @ 14:29:12
Postat av: Sofia

Precis! Och pappa betalar ;)

2009-03-26 @ 20:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0