15 maj 2009

Idag är det Sofiadagen! Jag fick en elvisp av pappa i namnsdagspresent (fast att jag hade namnsdag fick han reda på efter att han köpt den).



I veckan har jag och Oscar haft "semester" tillsammans. Ingen av oss vill riktigt kalla det semester då vi hade något planerat varje dag vi var där nere.

Vi klev upp ganska tidigt på tisdagsmorgonen och påbörjade färden mot Uppsala. Vår lunchkamrat i Gävle (Mattias) började jobba tidigare än planerat så vi var i Uppsala tidigare än vad vi planerat. Eftermiddagen tillbringade vi på IKEA, Ekonomikum (där jag ska plugga), Ångströms Labratoriet (där Oscar ska hålla till) och nyfiket tittande (utifrån) på vår blivande lägenhet.

På onsdagsmorgonen klev vi upp allt annat än pigga för att än en gång ta oss en rundtur på Ekonomikum, men denna gång med Oscars kusinbarns mamma som jobbat där ett antal år. Jag fick chansen att hälsa på några blivande "lärare" och även någon studievägledare m.m. Klockan tio satt vi på tåget med destination Stockholm. Väl där mötte vi Zabina och fick oss en runtur på Södermalm. Vi fick oss en titt i hennes lägenhet och hann även med en lunch på Södermalm innan vi skildes oss. Zabina skulle jobba, jag och Oscar skulle ta oss an Stockholm och lite shopping.

Torsdagen bjöd på lite sovmorgon. Vi skippade frukosten och åkte direkt till min kusin som bjöd på lunch vid elvatiden. Köttfärssås på hjortfärs, inte illa! Efter den korta men mycket trevliga lunchen begav vi oss av till vår blivande lägenhet. Äntligen fick vi se hur den såg ut innuti, stor och fin! Vi skrev kontrakt, fikade och talade om ditt och datt. Efter "mötet" åkte vi tillbaka till Andreas (Oscars kusinbarn, som så snällt erbjöd oss tak över huvudet våra två nätter i Uppsala) packade ihop, sa hejdå för denna gång, tankade upp bilen och styrde norrut. Jag somnade så snart vi svängt ut på E4:an och vaknade igen norr om Gävle. Efter lite felkörning i Sundsvall hittade vi till Sofie och Patrik där vi stannade en kvart mest för att säga hej och få oss en kram av Sofie.

Nu är vi hemma och laddar om inför min fallskärmshoppning i Umeå imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0