30 september 2009

Sverige är litet! En av våra seminarieuppgifter bestod av att hitta information om Outsourcing (privatisering) av sjukvård i Sverige. Av en ren slump hittade jag en artikel om Fränsta Vårdcentral utanför Ånge som hade privatiserats. Så jag ringde dit och blev kopplade till enhetschefen där. Idag när vi får tillbaka seminariearbetet av vår lärare (som är från Skåne) har hon lämnat en kommentar intill där vi refererat till enhetschefen "han är trevlig". Då visade det sig att vår lärares man och enhetschefens fru varit kurskompisar. Hur stor är den chansen? Som sagt, Sverige är litet!

Annars har det inte hänt så mycket. Kylan har också nått Uppsala. Idag och igår var det mössa och vantar som gällde när vi cyklade till skolan.

Igår hade vi brandövning, vilket var väldigt ostrukturerat och inte alls likt det man är van vid (kanske för att alla också såg det som en brandövning och ingen kände brandlukt..) Men vi hade ingen samlingsplats och alla stod närmast dörrarna så man fick nästan klämma sig ut.

Ikväll ska jag på bio (Flickan som lekte med elden) med mina klasskompisar. Det ska bli kul!
Nu har kylan också nått Uppsala. Idag och igår var det mössa och vantar som gällde när vi cyklade till skolan.

Igår hade vi brandövning, vilket var väldigt ostrukturerat och inte alls likt det man är van vid (kanske för att alla också såg det som en brandövning och ingen kände brandlukt..) Men vi hade ingen samlingsplats och alla stod närmast dörrarna så man fick nästan klämma sig ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0