4 maj 2010

Nästa år ska jag också forsränna - i alla fall om jag får bestämma!

Tentaplugg och duggaplugg pågår för fullt i lägenhet Bergman/Ottosson. På fredag är min tenta över (halva kursen gjord) och vi får inte tillgång till andra delen förän på måndag eftermiddag vilket innebär en "påtvingad" ledig helg ;)

Idag har vi även rensat ur sovrummet då målaren kommer och tapetserar imorgon! I sovrummet ekar det tomt och i vardagsrummet är det kaos. Men förhoppningsvis skulle han vara klar efter imorgon! Antar att helgen blir städarhelg efter målaren.. Men det ska bli kul med nya tapeter - trots att de "bara" är ljus beiga. Funderade på en fondvägg - en brun med blommor och resten vita väggar - men vi fegade ur. Och jag tror att hur vi än hade gjort så hade vi ångrat oss. Man kan i alla fall se det som att vi var väldigt snälla mot nästkommande hyresgäster i alla fall. Jag funderar på en väggdekoration för att "piffa" upp en av de ljusa väggarna. Antingen några blommor som går en meter upp från golvlisten, eller en gren med fem fåglar som börjar i hörnet och går en meter utåt mot fönstret. Det kan bli riktigt bra!

Nu är det sovdags, på vardagsrumsgolvet.

Förresten så är jag väldigt avundsjuk på min lillebror som åker på klassresa till Turkiet på fredag! Han som blir brun som en pepparkaka på två timmar i solen kommer vara svart som en neger när han kommer hem om en vecka - lagom till studenten! Jag vill också utomlands..!

Kommentarer
Postat av: EwaKarin

Nästa år skulle jag vilja komma ner å se forsränningen.Fint med nya tapeter å tavlan du visade på IKEA skulle säkert bli fin ovanför sängen.Kram!

2010-05-04 @ 21:52:35
Postat av: Anonym

Det heter inte neger.Är du rasist?



Pappa

2010-05-07 @ 19:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0