29 november 2010

Mindre än en månad till julafton och ungefär tre veckor tills vi åker hem till Övik. I Uppsala är det just nu -15 grader och soligt. Underbart härlig dag med snön som bara gnistrar.

I helgen var mamma, pappa och Johan här. I fredags var jag och pappa på stan, sen skrev jag tenta och på kvällen var vi alla ut och åt middag. Gott och trevligt :) I lördags var jag och Oscar hem till Hanna och Herman och åt tacos tillsammans med Mimmi och Sahar. Vi spelade spel och hade det kul! Jag hann även med en sväng på stan med Mimmi på lördagen och det blev några julklappar köpta.

Igår var en riktig slappardag, eller jag hade tänkt det i alla fall och verkligen sett fram emot det. Men sen när jag låg där på soffan och tittade på TV så blev jag enormt rastlös. Oscar pluggade. Så då gick jag ned och handlade till middag, förberedde kycklingpajen, som förövrigt blev underbart god, och sen skulle jag koka knäck. Men när jag mätt upp allt förrutom sirap insåg jag att vi hade en halv deciliter för lite sirap. På samma sida i kokboken fanns recept på chokladkola som krävde mindre sirap så då blev det chokladkola. Och gladast var nog Oscar!

Idag har en ny kurs börjat - Internationell Makroekonomi. Och just nu är den så tråkig som den låter...


Och på skofronten har jag valt ett par av de två jag valde mellan. (De minst stövliga) Men sen smörjde jag in dem med skokräm och de blev grå, för skokrämen var genomskinlig och tanten på affären sa att jag kunde använda den på ALLA skor. Men icke. Så nu är de hos skomakaren som ska göra dem svart igen. Han sa "du skulle ju använt svart skokräm". Hm, tror inte du att jag också insåg det?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det heter smorde.



Pappa

2010-11-29 @ 21:13:58
Postat av: Andreas

Det heter ju snarare "så otroligt spännande och intressant kursen låter!!". Inte baktala Nek!!

2010-12-02 @ 17:50:16
Postat av: Sofia

Haha, men den är verkligen inte kul!

2010-12-02 @ 19:34:13
Postat av: Anonym

Anta att den är kul... Det är enkelt, och riktigt nek-style

2010-12-03 @ 23:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0