22 oktober 2010

Mitt inne i tentaperioden, för Oscar tar den slut på måndag och för mig på tisdag. Och på onsdag bär det av till ÖVIK! En lång helg hemma ska bli skönt. Men trist att pappa jobbar.

Att plugga till tentan går bra, och det känns bra inför tisdag. Men ändå känns det som så lite tid. En tenta tar nästan en dag att göra då vi diskuterar alla frågor och det finns två tentor kvar att göra.. (Jag kommer att ha så mycket skrivkramp i handen på tisdagkväll!) Då är det bara måndag över och då vill man ju repetera teorier, kanske göra lite andra räkneuppgifter och även gå tillbaka till tentorna vi gör nu. Och allt det kommer det inte finnas tid för på måndag! Det är alltså kort om tid för mig att hinna allt jag vill till tentan. Men ändå, trots tidsbrist så känns det bra. Tentatiden är inte heller okej, 14-19! Gå och vänta hela förmiddagen på att få skriva tenta och ändå till klockan sju! Då är det ju nästan läggdags, eller man är i alla fall trött i huvudet då. Det går sämst att plugga på kvällen. Tiden kan man dock inte göra något åt så det är bara att gilla läget.

Vi har bäddat in varmare täcken i sängen så nu funderar jag på att duscha och sova. Upp och plugga imorgon bitti igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0