3 oktober 2010

Duggan är gjord och jag har samvete att göra något annat för några dagar i alla fall. Jag har varit nere på stan några gånger. Köpt några nya jeans, kollat lite på gardiner, köpt lite blockljus och annat smått.

I fredags var vi bjudna på middag hos Sahar och Daniel. Men så blev Daniel sjuk och vi sköt det en helg. Det gick inte så jätte mycket nöd på oss då vi istället friterade pommes frites och stekte korv. Igår var Hanna och Herman här på kvällen. Vi gjorde tacos och drack en flaska vin! Gott! Dessutom gjorde Herman tacokryddan själv, det blir så mycket godare. Jag tror han blandar spiskummin (mycket), cayennpeppar och paprikapulver. Väldigt mätta blandade vi ihop en smet för att testa att fritera munkar i fritösen. Själva friteringen gick bra, men vi måste hitta ett annat recept på munkarna. Kanske ett med jäst istället för bakpulver så de får chans att jäsa lite och bli luftiga. Sen ska vi nog ta någon tsk vaniljsocker i smeten med. Då kommer det bli perfekt!

Efter att ha vaknat upp till ett lagom sockrigt köksgolv och Oscar hade cyklat iväg till Calle för att plugga så tog jag tag i städningen. Det slutade i projekt kök, städade ungefär fyra timmar i köket. Skrubbade kakel, köksluckor, bänkytor, under över- och underskåpen där det var en massa fasttorkat stänk och runnen mat (?) som vi inte upptäckt när vi flyttade in och städade i köket. Det tog ett tag att skrubba bort allt det. Men nu har vi ett riktigt rent kök. Hann även med att städa under diskbänken vid sopkorgen och gnugga lite på sockeln som blev vit igen. Sen dammsög jag. Torkade även alla golv och städade toaletten. Klar för ungefär en timme sedan. Nu är det matlagning på gång. Det ska bli fläskfilégryta med ris. Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0