30 augusti 2011

Igår började vi skolan igen. Jag läser "den där kursen som är så krånglig att säga", har jag fått höra av två helt oberoende personer. Så krånglig tycker jag nog inte att bolags- och obeståndsrätt är. Kursen handlar om allt från att ha en idé, starta ett företag och välja bolagsform, till att öka kapital i företaget, ekonomisk brottslighet, pantsättning och konkurs. Jag tycker det ska bli en intressant och lärorik kurs.

Oscar tycker hittills inte att hans kurser är jätte intressanta, bl.a. på grund av polska lärare.

Igår blev jag bjuden på lunch i Hanna och Hermans nya lägenhet. God lasange och trevligt sällskap, riktigt bra dag. På kvällen var jag bjuden till Mimmi för te och fika i hennes nya lägenhet. Mysig kväll i en riktigt fin lägenhet! Tack Hanna och Mimmi för en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0