15 januari 2011

Så var det ett nytt år! 2010 fick väl ett litet dramatiskt slut. Fyra dagar innan vi skulle hem till Övik över jul brinner vår grannes lägenhet ned och vår lägenhet blir rökskadad så de sista dagarna innan hemfärd bodde vi på hotell. Det luktar fortfarande en hel del i korridoren, men vår lägenhet är sanerad och vi har ozon aggregat utställda i lägenheten som ska ta bort den lukt som fortfarande kommer in i lägenheten.

Även lite andra tråkiga besked som visade sig igår inte stämma har gjort att det nya året har fått en bra start!

Oscars föräldrar har varit här nere i en vecka nu och åker hem på måndag. Ett stort tack till de båda, men speciellt Ewa-Karin som under hela veckan städat och lagat massor av mat som vi fryst in. Imorgon bjuder jag och Oscar på gulashsoppa med älgkött som tack för allt! Jag och Ewa-Karin har hunnit med IKEA och idag var vi på stan och shoppade. Jag köpte en ny mössa (tappade bort min i Övik), köpte nytt te, en svart lång skjorta, en ljung färgad kofta på rea, en almanacka för 2011 och lite smink som börjat ta slut. Ewa-Karin hittade också mycket fint!

I fredags skrev jag tenta och den kändes riktigt bra. På tisdag börjar nästa termin - FEK B.

Fjälls i julas var underbart. Jag har lite bilder som kommer komma upp inom några dagar. Kallt men fisk fick vi. Jag gick dock och blev sjuk så jag låg med feber på nyårsafton. Hela julen försvann lika snabbt som den brukar göra. Och redan nu är alla där hemma saknade igen!

Nu ska vi äta middag, god fortsättning!

Kommentarer
Postat av: EwaKarin

Ni får ett tack tillbaka för att jag fick låna köket av er , det kändes som riktigt bra för mig :) Soppan Sofia! Den var jättegod! Jag vill gärna ha receptet.

2011-01-21 @ 16:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0