27 oktober 2011

Tentadag idag. Klockan två till sju. Sen är äntligen tentaperioden över för denna gång!

Igår var vi bjuda till Carl och Amanda på middag. Det bjöds på skagentoast, lammstek, klyftpotatis och rödvinssås och till efterrätt knäckglass. Men så söta som de är så fanns det kycklingfilé till mig som inte riktigt är så förtjust i lamm. Tack allihopa för en jätte trevlig kväll!

25 oktober 2011

Oscar skriver tenta idag, sen är han fri för denna gång. 48 timmar efter Oscar är jag också äntligen fri! På fredag åker vi till Övik. Båda har föreläsning på eftermiddagen och sedan flyger vi mot Umeå. Tror jag åker in på jobbet en sväng på fredagförmiddag för att uppdatera mail, skrivare och sådant så det är klart tills på måndag. Det blir lite jobbigt att börja med det på måndag när jag börjar klockan ett och kommer direkt från Arlanda.

Igår hörde en kär vän av sig. Härligt när det gått ett tag sedan sist!

23 oktober 2011

Just nu har vi ingen aning om vilken dag det är. Det bevisar att båda är inne i tentaperiod. Klockan ringde åtta imorse. Oscar har cyklat iväg till Calle och jag ska till skolan för att träffa några ur min seminariegrupp. Ingen vanlig söndag.

Jag längtar som vanligt tills tentan är över. För på fredag bär det av mot Övik och hela veckan därpå ska jag jobba!

19 oktober 2011

Äntligen har jag haft min första dag på Swedbank här i Uppsala! Trots att jag inte tog egna kunder så gick dagen snabbt, kan ju i och för sig vara för att jag inte från Övik är van vid att banken vissa dagar stänger tre. Det var roligt att lära känna kollegorna, träffa kunder igen och hjälpa mina nya kollegor när jag i vissa fall till och med kunde mer en dem. Jag är peppad på att börja på riktigt nu. Men först en tentavecka innan det blir mer jobb. Och då blir det mycket jobb. Hela vecka 44 ska jag jobba! Kul!

I övrigt pluggar jag för fullt inför tentan. Trots att kursen har varit väldigt givande och intressant är det aldrig kul att tentaplugga. Oscar har tenta imorgon och en nästa vecka.

16 oktober 2011

Igår kväll var jag på middag hos Mimmi. Det blev bara vi två för de andra två hade viktigare saker för sig... God mat och trevligt sällskap. Tack Mimmi!

Oscar är hos Calle och pluggar. Jag sitter hemma och försöker motivera mig till att plugga. Fast nu är det dags för lunch. Krusbärskräm som jag gjorde igår till pojkarna.

14 oktober 2011

Är det inte underbart att ha en vän som bjuder med en på picknick en solig eftermiddag? Hanna bakade bröd, banankaka och någon annan god kaka. Stekte ägg och lade dem på det hemmagjorda brödet. Blandade saft, packade matsäck och sen begav vi oss ut i vackra Hågadalen i det fina vädret. Tack för eftermiddagen Hanna!

Just nu är middagen i ugn. Ugnsbakad lax och pressad potatis. Mums! Sedan får vi se vad kvällen bjuder på.

12 oktober 2011

I början av januari åker jag och Oscar till franska alperna, närmare bestämt Chamonix! Det ska bli hur kul som helst att få uppleva alperna! Och även åka lite skidor där. Vi flyger till Genevé och därifrån är det bara en timme till Chamonix med buss eller tåg. Vi stannar i Chamoix i fyra dagar och därefter två dagar i Genevé.

Förrutom vår bokade resa så händer det inte så mycket. Vi har en seminarieserie med bolagsstämma och styrelsemöte denna vecka. Perfekt repetition inför tentan. Oscar har också gått in i tentaperiod. De närmaste två veckorna har han två tentor.

10 oktober 2011

Vi har precis sagt hejdå och lämnat Mattias vid bussen. Helgen har varit kanon! I fredags träffade jag mina nya kollegor på Gränbykontoret och fikade lite tillsammans med dem. Mattias stod för risotto och jag för kyckling till middag på fredag. I lördags upptäckte vi Uppsala - Carolina Redeviva och slottet. För att senare på kvällen gå ut och äta tillsammans med Mimmi och Jonas och därefter en sväng på nationerna. Igår hade vi en lugn dag. Film, pizza, spel och True Talent. Och lite Agenda på det.

Nu är det dags att ta tag i skolan igen efter en väldigt rolig helg. Tack för besöket Mattias!

4 oktober 2011

Helgen i Övik har varit lugn och skön! I söndags var jag och min lillebror tillsammans med min morbror på relaxen på badet. Det var jätte härligt och avkopplande. Mest speciell var nog saltvattenbassängen där man kunde ligga och flyta helt utan ansträngning. Det är synd att man inte unnar sig detta oftare!

Resan hem bestod dock av en del spänning. Planet mot Övik från Arlanda hann bara lyfta och vara i luften några minuter innan ena motorn blev för varm och piloten tvingades stänga av den. Vi vände om mot Arlanda och nödlandade. Tre brandbilar mötte upp planet på landningsbanan. Allt gick dock bra och vi blev ombokade på planet mot Umeå en timme senare. Och två biobiljetter kommer jag att få som plåster på såren!

I helgen kommer Mattias, det ser vi fram emot!