18 januari 2012

Idag är dagen då min lillebror egentligen skulle födas. Men han var tio dagar sen. Jag däremot har alltid trott att jag skulle födas den 11 juli. Men min mamma hävdar bestämt sedan ett år tillbaka att jag egentligen var planerad till den 13 juli. Alltså fyra dagar, istället för två dagar tidig. Konstigt.. Jag vet inte vem av oss som har rätt?

I alla fall så har vår nya kurs, Accounting Issues, startat. De är två väldigt lugna veckor nu i början. Föreläsning och sedan ett enkelt webbprov på det. Men om en och en halv vecka ungefär, då drar det igång på allvar. Jag och Hanna måste också på allvar börja fundera på vad vi ska skriva vår c-uppsats om. Det enda vi bestämt hittills är att vi ska ha påsklov..! Bra början?

Så igår när vi var helt lediga bakade jag snoddas (kärleksmums, mockarutor eller vad de nu kallas.. Herman hade ett fjärde namn för dem) och Mimmi bakade kolakakor. Sedan drog vi hem till Hanna, mutade henne med nybakade kakor och snoddas, och hon bjöd på nybakade scones och egengjord marmelad. Det blev brunch på massa gott helt enkelt! Resten av dagen ägnade vi åt kortspel. Bra dag!

I helgen ska Hanna, Mimmi och jag fira Sahar som fyller 30 år om typ två månader. Vi har planerat något extra och tänker kidnappa henne lördag em och lämna tillbaka henne till Daniel på söndag em någon gång. Dock kan jag inte säga vad då hon läser min blogg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0