1 mars 2012

Middagen igår var nog den sämsta vi varit på. Det var "jämtländskt" tapastema, typ. Det enda som i och för sig var jämtländskt var väl renen, lingonen, tunnbrödet och hjortronen. Jag tyckte för det första att det inte alls var speciellt gott. Det enda som föll mig i smaken var tunnbröden, den rökta varma laxen och potatismosen till det. Men det är väl en sak. Hanna, Sahar och och Sara tyckte ju det var gott, vilket var väl tur. Men, det tråkigaste var att vi (som var fem) fick lika mycket mat som de som var två och delade på de små tapasrätterna. Super dåligt! Så ingen var väl speciellt mätt.. Tråkigt att betala 250 kronor för det. Vi till och med frågade "är det tänkt att vi ska dela på dessa tre pajbitar på fem?". Ja! Och inte nog med det. Jag tror hon lurade oss på vinet! Vi beställde en flaska vin på tre stycken och hon hällde upp i tre glas och gick sedan bort med flaskan. Trots att hon väl hällde mer än vanligt så tvivlar jag på att flaskan var slut. Dock tog hon betalt för en flaska, dyrt glas. Fy Norrlands. Bättre kan ni!

Idag har det varit sol och 8 grader i skuggan. Underbart! Ikväll har jag jobbat och imorgon kväll jobbar jag. Nu kommer Mimmi hit för Sveriges Mästerkock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0