Bröllopstårta nummer fyra: Rospassionstårta

Då var det äntligen dags för bröllopstårta nummer fyra. Dagen till ära rospassionstårta.
 
 
Rospassionstårtan består av ett lager med passionsmousse och ett lager med mjölkchokladsmousse. Den är fantastiskt vackert dekorerad med höstfärgade rosor längs ena sidan och de två ringarna på toppen.
 
 
 
 
Tårtan beräknas räcka till 12 personer.
 
På en skala från 1-10 bedömdes utseendet, smaken och "är denna tårta en bröllopstårta?".
 
 

 

Sahar

Hanna

Mimmi

Herman

Sofia

Totalt

Utseende

10

9

10

8

10

9.4

Smak

8

9

9

8

10

8.8

Bröllopstårta?

7

9

9

8

10

8.6

 
Sammanfattningsvis var tårtan jättegod. Perfekt balans mellan passionsfrukt och mjölkchoklad. Dock skulle det få kunna vara några fler passioner i moussen. Lagom söt och syrlig. Lagom mastig. Pampigt snygg bröllopstårta! Brudgummen avskyr dock kondens, vilket det blev på denna tårta. Hm.. Bruden gillar tårtan då den är mer höstig än de tidigare, samt att den var hyffsat okomplicerad att göra. Nackdelen är att det krävs frysar och formar. Den är dock svår att misslyckas med. Blommor och ringar tillsammans är en hit.
 
Personligen var denna min favorit. Jag ser fram emot nästa tårta. Jag har dock svårt att se att den skulle kunna slå denna både i smak och utseende. Det vore ju också typiskt när jag förverkat alla mina tior! I så fall får vi utöka skalan till elva..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0