1 november 2007

Jag har grubblat och grubblat. Nästa vecka har vi svenska nationella, den muntliga delen. I nära fyra veckor har jag tänkt och klurat, men jag har inte kommit på något att tala om. Huvudrubriken är Dröm och Verklighet. Och utifrån den den rubriken får vi tala om vad vi vill i fem minuter. Problemet, eller fördelen om man ser det så, är att verklighet  egentligen kan vara i princip vad som helst. Dte krånglar till det för mig, jag tycker det är enklare om man har några tydliga ramar att hålla sig innanför.

För några minuter sedan lossnade det! Stress - är inte det dagens verklighet så säg!

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Muntligt på svenskaprovet? Det kan jag inte minnas att vi hade... =/

2007-11-01 @ 22:24:55
Postat av: Sofia

Förr var det tre delar, muntliga och två skrivdelar. Nu har de tagit bort en skrivdel och då återstår det en muntlig och en skriftlig del. Den skriftliga på fem timmar!

2007-11-02 @ 12:06:46
URL: http://sofiabergman.blogg.se
Postat av: Pernilla

Stress verkar bra att skriva om. ...och drömmen till frid (icke stress) kanske

2007-11-06 @ 17:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0