30 augusti 2011

Igår började vi skolan igen. Jag läser "den där kursen som är så krånglig att säga", har jag fått höra av två helt oberoende personer. Så krånglig tycker jag nog inte att bolags- och obeståndsrätt är. Kursen handlar om allt från att ha en idé, starta ett företag och välja bolagsform, till att öka kapital i företaget, ekonomisk brottslighet, pantsättning och konkurs. Jag tycker det ska bli en intressant och lärorik kurs.

Oscar tycker hittills inte att hans kurser är jätte intressanta, bl.a. på grund av polska lärare.

Igår blev jag bjuden på lunch i Hanna och Hermans nya lägenhet. God lasange och trevligt sällskap, riktigt bra dag. På kvällen var jag bjuden till Mimmi för te och fika i hennes nya lägenhet. Mysig kväll i en riktigt fin lägenhet! Tack Hanna och Mimmi för en bra dag!

28 augusti 2011

Igår var jag och Oscar på Skansen. Solen sken och det var 24 grader varmt! Stockholm bjöd helt klart på sin bästa sida. Efter några timmar på Skansen åt vi middag i Stockholm innan vi åkte tillbaka till Uppsala. Det var en mysig dag.

Idag tvättar vi för fullt. Resten av dagen blir nog ganska lugn. Imorgon börjar skolan så vi måste ta vara på den sista sommarlovsdagen!

26 augusti 2011

Nu är vi tillbaka i Uppsala igen. Oscar går runt och är förvånad över hur fin vår lägenhet är. Som om han glömt hur den såg ut..

Idag har vi varit nere på stan en sväng. Ätit lunch med Hanna och Herman, köpt kurslitteratur, beställt porslin och köpt en orkidé. Den senare är jätte fin i vårt vardagsrumsfönster.

Tack mamma!

Ikväll kommer Calle hit och äter tacos med oss och lite senare ska jag träffa Hanna och Sahar.

23 augusti 2011

Imorse skulle jag in på banken för utbildning på morgonen och sen skulle jag fortsätta mitt sommarlov denna vecka ut. Men på jobbet var det fortfarande många som hade semester så jag fick snällt hoppa in och jobba eftermiddagen till stängning. Jag ska även jobba hela dagen imorgon. Men det är kul!

Äntligen hör Hanna av sig efter sin resa till Österrike och Italien med Herman. Som jag väntat. Med en underbar nyhet! Ett stort grattis till er förlovning

22 augusti 2011

I slutet på juli hade vi pappas kusin med fru från Skåne på besök. Vi åkte båt ut till Ulvön, gick upp på Hornöberget, åkte båt till Mjältön - Sveriges högsta ö - och gick upp på toppen, grillade, åt kräftor och hade en riktigt bra helg!

Efter det så har jag jobbat. Oscar, Oscars bror, min bror och Mattias bowlade en kväll och åt middag på Public. Riktigt kul kväll! Sista jobbardagen bjöd jag och sommarjobbare Victor på en jätte stor tårta, 20 bitar. På kvällen var vi alla sommarjobbare på O'learys och åt middag. Oscar, Oscars bror och Mattias slöt sedan upp för mer festande hela kvällen lång. Jag har även varit på kalas i Movattnet samt grattat kära Camilla som fyllt 40 år. Och så klart, massa mys med Benji och Pernilla!

Förra veckan åkte vi ned till Skåne för begravning. På vägen ned åkte vi förbi Uppsala och lämnade en del av Oscars och mina saker så nu kan vi med lite lättare packning ta tåget ned till Uppsala på torsdag. Jag ser fram emot att få träffa alla kompisar igen!

Nedan kommer lite bilder från vår dag på Mjältön.

Mamma och Agneta i båten.

Lillebror.

Per, jag och pappa.

På väg upp mot toppen.

Där nere i Baggviken lade vi till med båten.

Njuter av utsikten med en bit kvar till toppen.

På toppen!

Pappa och jag!

Utsikt från toppen.

Sveriges högsta ö bjöd på underbar utsikt över Öviks skärgård!

♥ 5 augusti 2011

Min farmor gick bort fredag den 5 augusti. Begravningen ägde rum i tisdags, den 16 augusti, i Skurup kyrka. Vacker begravning, med fina blommor och sång.