25 januari 2011

Imorgon flyger jag hem till Övik! Hem och fira pappa och Johans födelsedag, träffa vänner och självklart Benji, hoppas också på en tur till Umeå så jag får se Johans lägenhet. Han verkar trivas som fisken i vattnet i Umeå på läkarlinjen.

Jag har pluggat klart för idag. Ska förbereda middag och sen packa inför imorgon. Lär vara på skolan hela dagen imorgon och bara snabbt åka hem för att hämta packningen.

23 januari 2011

I påsk åker jag och Oscar till London! Vi har precis bokat flyg och hotell! Längtar!

Mamma och pappa var på besök när jag bodde i London!

22 januari 2011

Kvällen igår var underbart rolig! Först middag på O'learys och sen drog vi oss hem till Sahar för sällskapsspel och vin. Vi spelade flera omgångar "Med andra ord" och skrattade så jag fortfarande har träningsvärk i käkarna! Tack tjejer!

Jag hade min nyinköpta svarta skjorta på mig.

Idag har jag varit duktig och tagit tag i och skrivit klart den individuella inlämningen som vi har till i veckan. Stackars Oscar var så hungrig på slutet och jag vägrade laga mat innan jag var klar då jag aldrig hade satt mig och skrivit klart efter middagen - tur jag känner mig själv ;) Men det blev pastagratäng tillslut och det var mycket uppskattat. Oscar hade Oskar här med, så även han fick sig lite mat.

Nu ska vi ned på ICA och handla.

20 januari 2011

Lite tomt är det allt efter att svärföräldrarna åkte i måndags. Och vi har inte riktigt kommit in i rutinen att laga middag igen då vi först var hemma under jullovet och sedan blev bortskämda här i Uppsala med middag på bordet i mer än en vecka.

Idag har jag pluggat med Hanna hela dagen. Och vi tog oss nästan igenom fem av sex kapitel vilket vi är nöjda med. Imorgon tar vi resten. På kvällen ska jag ut och äta middag med Hanna, Mimmi och Sahar. Sen blir det nog lite sällskapsspel hemma hos Sahar. Passar bra att CSN kommer imorgon ;)

Flygbiljetten är ombokad. Så nu kommer jag hem redan på onsdagkväll! Fick mig en långhelg ändå. Tack pappa :)

Nu ska vi göra klart vår kycklingsallad bara Oscar kan komma hem med kycklingen någon gång!

18 januari 2011

Idag började vi en ny termin. Eller Oscar började ju igår. Företagsekonomi B verkar bli mycket mer krävande än vad nationalekonomin har varit i höstas. Mycket att läsa och mycket grupparbeten. Det är är bara att sätta igång och jobba. Dessutom verkar alla grupparbeten, inlämningar och hemtentor ligga över helger!

Nästa helg har jag bokat biljetter hem. Pappa och Johan fyller år med inte så många dagars mellanrum. Även Anders fyller år däromkring. Lite less på att våra lärare ändrar schemat hela tiden. Igår kväll när jag bokade biljetterna hade vi enligt schemat seminarium på fredagsförmiddagen så jag bokade flygbiljett hem på eftermiddagen. Men idag har vi inte längre seminarium på fredagen utan måndagen därpå. Vilket innebär att jag är ledig hela torsdag och fredag och kunde åkt hem redan på onsdagkväll. Men nu är ju biljetten bokad till fredageftermiddag.

Inget påsklov har vi heller. Oscar har två veckor och jag har bara skärtorsdag till annandag påsk. Eftersom att påsken ligger så sent i år så blir det nog inget fjälls för vår del. Inget bra skoterföre i slutet på april. Dessutom så hinner ju jag knappt upp förrän jag ska tillbaka till Uppsala igen. Så just nu funderar vi starkt på att åka till London över påsk. Hälsa på min gamla au-pair familj och visa Oscar London.

16 januari 2011

Idag såg vi till att packa upp de väskor vi inte packat upp innan, vilken plats vi fick i sovrummet! Sedan tog vi en sväng på stan med Oscars föräldrar och fikade. En sväng på coop och handlade. Sen lagade jag och Oscar middag och nu har vi ätit för en stund sedan. Tror att det blir en omgång alfapet ikväll med.

Imorgon åker Oscars föräldrar hem och Oscar börjar skolan. Jag har tur och börjar inte förrän på tisdag. Ska nog inhandla kurslitteratur imorgon.

15 januari 2011

Så var det ett nytt år! 2010 fick väl ett litet dramatiskt slut. Fyra dagar innan vi skulle hem till Övik över jul brinner vår grannes lägenhet ned och vår lägenhet blir rökskadad så de sista dagarna innan hemfärd bodde vi på hotell. Det luktar fortfarande en hel del i korridoren, men vår lägenhet är sanerad och vi har ozon aggregat utställda i lägenheten som ska ta bort den lukt som fortfarande kommer in i lägenheten.

Även lite andra tråkiga besked som visade sig igår inte stämma har gjort att det nya året har fått en bra start!

Oscars föräldrar har varit här nere i en vecka nu och åker hem på måndag. Ett stort tack till de båda, men speciellt Ewa-Karin som under hela veckan städat och lagat massor av mat som vi fryst in. Imorgon bjuder jag och Oscar på gulashsoppa med älgkött som tack för allt! Jag och Ewa-Karin har hunnit med IKEA och idag var vi på stan och shoppade. Jag köpte en ny mössa (tappade bort min i Övik), köpte nytt te, en svart lång skjorta, en ljung färgad kofta på rea, en almanacka för 2011 och lite smink som börjat ta slut. Ewa-Karin hittade också mycket fint!

I fredags skrev jag tenta och den kändes riktigt bra. På tisdag börjar nästa termin - FEK B.

Fjälls i julas var underbart. Jag har lite bilder som kommer komma upp inom några dagar. Kallt men fisk fick vi. Jag gick dock och blev sjuk så jag låg med feber på nyårsafton. Hela julen försvann lika snabbt som den brukar göra. Och redan nu är alla där hemma saknade igen!

Nu ska vi äta middag, god fortsättning!