12 november 2008

Bilder från min resa till Norge, Ålesund förra veckan.


Andra dagen, första utmaningen. Berget med den omtalade utsikten.


Första lediga dagen efter två 16 timmars pass.


On our way..


Halva vägen kvar.


Men redan underbar utsikt.


Viktor och Oscar.





Fortfarande bara halvvägs upp.


På fjälltopparna lyste snön vit.


Äntligen! Längst upp på toppen, med en härlig vy över Ålesund som bara måste upplevas i verkligheten.


You and me.


Vi njöt av vädret och av utsikten, och självklart över att få vara tillsammans igen.


Jag i strålande solsken.


Oscar i full färd att köpa nytt parkeringstillstånd.


Oscar och Viktors hus. Deras lägenhet är de sex fönstren längst upp till höger.


Ålesund hamn.


Oscar med havet i bakgrunden.


Den lilla kanalen som flyter genom Ålesund.


Vy från bron över kanalen.


Deras lägenhet,


Vardagsrummet från hallen.


Vardagsrummet igen, med en skymt av köket. Eller i alla fall köksön.


Köket från soffan sett.


Hallen från ytterdörren. Rakt fram är toaletten, brevid sovrummet och dörren som man kan skymta längst till höger på bilden är vardagsrummet.


Badrummet.


Sovrummet.

Det var mina fem dagar i Norge!

(Förrutom det som visats på bilderna njöt jag av falukorv, riktig crème fraîche (engelsk är inte lika syrlig, smakar mer som grädde), fil, hårdbröd, skagenröra, kanelbullar, pepparkakor, grovt bröd, lösviktsgodis och riktig ost - allt som inte finns i England.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0