13 juli 2010

I helgen har det hänt mycket roliga saker! I fredags fyllde jag 21. Jobbade på dagen, fick lunchsällskap av Pernilla, slutade tidigare och åkte hem för tårta. Senare på kvällen kommer ett helt gäng kompisar förbi, bl a Caroline från Hammarstrand - kul! Det hela slutade i att jag och Mattias åkte in på O'learys vid tolv och firade ännu lite mer. En helt lyckad och spontan kväll! Tack alla som kom! :) Och speciellt tack till Oscar och hans familj som gav mig en ny fin cykel i present!!

Upp tidigt på lördagen för bröllop i Strömsund. Min kusin var hur fin som helst och det var ett himla trevligt bröllop. Bortsett från all mygg (mina ben är alldeles knottriga och uppsvullna av bräms och mygg) och de 7.5 graderna som termometern stod på när vi satte oss i bilen klockan ett på natten för en tre timmar lång biltur hem.

Oscar jobbade på söndagen och jag fick Uppsala besök av Daniel och Sahar! Jätte kul att få visa dem Övik och mitt hem. Vi satt hela eftermiddagen i solen och bara fikade, åt middag och hade trevligt. På kvällen agerade jag chaufför till Oscar som tittade på fotbolls VM med några jobbarkompisar. 

Igår grillade vi hos Oscar. Oxfilé och hemmagjorda klyftpotatis i fritösen. Underbart gott!

Idag är det redan tisdag och solen strålar fortfarande och jag är nyss hemkommen efter en härlig båttur på havet med mamma och pappa. I vattnet är det 21.5 grader och i luften 23. Nu ska jag sova, har fortfarande inte tagit igen mig efter helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0